بسته ویژه اینترنت رایگان دولت برای معلمان + جزئیات تصادف خودرو حامل سوخت در خراسان جنوبی ۲ کشته برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض مبارزه با فساد در تأمین‌اجتماعی با ۴۶ میلیون مخاطب مستقیم جدی است اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفاهیات معلمان باید همزمان با اجرای کامل رتبه بندی پرداخت شود یک فعال کارگری: دلخوری بازنشستگان اجرانشدن ماده ۹۶ از سوی دولت است جدول اضافه‌حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | مابه‌التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد واریز می‌شود پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
سرخط خبرها

نمونه‌گیری از بینی برای تمام افراد مشکوک به کرونا انجام نمی‌شود | آزمایش خون راه مناسبی برای تشخیص مبتلایان به کرونا نیست

  • کد خبر: ۳۳۱۷۹
  • ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
نمونه‌گیری از بینی برای تمام افراد مشکوک به کرونا انجام نمی‌شود | آزمایش خون راه مناسبی برای تشخیص مبتلایان به کرونا نیست
مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نمونه‌گیری از بینی یکی از راه‌های مناسب برای تشخیص ویروس کروناست، ولی برای تمام افراد مشکوک به این بیماری انجام نمی‌شود.

جانقربان- حمیدرضا رحیمی، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: متأسفانه در فضای مجازی بزرگ‌نمایی‌هایی درباره این روش شده که در بین مردم ترس و ناراحتی ایجاد کرده است، اما به آن اندازه که در فضای مجازی موضوع اسفناک منتقل می‌شود، نیست.


وی افزود: این آزمایش فعلا برای افراد بالایی ۶۰سال علامت‌دار و با سابقه تماس، افراد با سابقه بیماری زمینه‌ای و سابقه تماس، افراد بستری و افراد زیر ۶۰سال که علائم شدید و سابقه تماس دارند، ‌انجام می‌شود.


رحیمی اظهار کرد: افراد بعد از مراجعه به مراکز از سوی پزشک ویزیت می‌شوند و بعد تکمیل پرسش‌نامه و براساس دستورالعمل‌ها چنانچه لازم باشد نمونه‌گیری از داخل بینی (PCR) انجام می‌شود.


این مقام مسئول افزود: روزانه ۵۰۰ نمونه‌گیری (PCR) در مراکز ۱۶ ساعته علوم پزشکی انجام می‌شود که این مراکز به‌عنوان مراکز منتخب شناخته شده و در استان پراکنده هستند.


مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نمونه‌گیری خون همچنان برای تشخیص کرونا انجام می‌شود، گفت: روش سرولوژی یا نمونه‌گیری خون همچنان انجام می‌شود، ولی روش قابل اعتمادی نیست، زیرا ویروس ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از ورود به بدن در آزمایش سرولوژی خود را نشان می‌دهد.


رحیمی افزود: تمام آزمایش‌های پزشکی درصدی خطا دارند که به آن به‌اصطلاح منفی کاذب گفته می‌شود. تست کرونا هم از این قاعده مستثنا نیست و احتمال منفی‌شدن جواب آزمایش فردی که مبتلاست، بسیار است. برهمین اساس این نوع تست برای تشخیص کرونا به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.


وی اظهار کرد: سی‌تی‌اسکن ریه یکی از بهترین راه‌های تشخیص کروناست که احتمال خطا در آن بسیار کم است، اما به‌دلیل اشعه زیان‌بار آن چندان پیشنهاد نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->